Publisert: 18.10.2017 

Vant pris for årets beste vitenskapelige artikkel

Forskere tilknyttet utbedret og ferjefri E39 publiserer sine resultater i anerkjente tidsskrifter, og nå har en av artiklene vunnet den...

Forskere tilknyttet utbedret og ferjefri E39 publiserer sine resultater i anerkjente tidsskrifter, og nå har en av artiklene vunnet den gjeve prisen «årets vitenskapelige artikkel» i tidsskriftet Journal of Structural Engineering.

Internasjonal anerkjennelse

Journal of Structural Engineering er et meget anerkjent tidsskrift så dette er vi veldig stolte av. Dette er den tredje prisen vi får innenfor dette fagområdet på kort tid så det er mye som tyder på at vi er på rett vei, sier Ole Øiseth, førsteamanuensis ved Institutt for konstruksjonsteknikk ved NTNU (Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet). Han har skrevet artikkelen sammen med sammen med Phd-kandidat Aksel Fenerci.

Dette er gode nyheter for oss, tilføyer Kjersti K. Dunham, prosjektleder for ferjefri E39. Det er flott å se at forskerne får anerkjennelse også internasjonalt, men viktigst av alt, vi tilegner oss kunnskap som er av kritisk betydning når vi skal planlegge ulike løsninger for fjordkrysninger, understreker hun.

Beregning av vindlast

Artikkelen handler om hvordan vind påvirker brukonstruksjoner og skaper vibrasjoner.

Tittel: “Measured buffeting response of a long-span suspension bridge compared with numerical predictions based on design wind spectra”,

Referanse:

2017 Best Journal Paper in Analysis & Computation:

Aksel Fenerci and Ole Øiseth, Measured buffeting response of a long-span suspension bridge compared with numerical predictions based on design wind spectra, J. Struct. Eng., 2017, 143(9): 04017131, DOI: 10.1061/(ASCE)ST.1943-541X.0001873.

Her finner du hele artikkelen

Email
Kopier link
Del med

Jobb

Se alle ledige stillinger her
Hold deg oppdatert med nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur