Den første kontrakten på Kleverud-Sørli er utlyst igjen, etter at alle kontraktene ble trukket tilbake på grunn av koronaviruset. Det er kontrakten til Tangenvika jernbanebru som er sendt ut i markedet denne uka. Illustrasjon: Bane NOR
Publisert: 04.08.2020 

Klargjøring av byggestart på jernbanen mot Hamar

Kleverud-Sørli er en jernbanestrekning i Innlandet fylke og en del av Intercity-satsingen mot Hamar. Flere kontrakter i prosjektet var allerede...

Kleverud-Sørli er en jernbanestrekning i Innlandet fylke og en del av Intercity-satsingen mot Hamar. Flere kontrakter i prosjektet var allerede utlyst når Norge stengte ned i mars. Kontraktene ble da trukket tilbake. Stortinget bevilget penger til prosjektet i revidert nasjonalbudsjett, som gjør det mulig å jobbe videre med maksimal fremdrift for å få ny jernbane helt frem til Hamar.

– Det er viktig for oss å holde rasjonell framdrift i dette prosjektet. Det er en viktig del av utbyggingen av dobbeltspor mot Hamar. Det vil gjøre toget enda mer attraktivt. Jeg vet at mange i Bane NOR har utsatt ferien sin for å få lyst ut den første kontrakten igjen. Det sier mye om engasjementet som ligger i dette prosjektet, sier samferdselsministeren.

Det er kontrakten til Tangenvika jernbanebru som nå er lagt ut i markedet. Aller først inviteres entreprenører til prekvalifisering. Deretter går de videre med de beste tilbudene, før en endelig entreprenør får muligheten til å bygge brua. Søknadsfristen for å levere søknad om prekvalifisering er satt til 15. september.

Email
Kopier link
Del med

Jobb

Se alle ledige stillinger her
Hold deg oppdatert med nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur