Noreg er medlem i den internasjonale jernbaneorganisasjonen OTIF. Organisasjonen arbeider for å leggje forholda betre til rette for internasjonal jernbanetransport, særleg utanfor EU/EØS-området.
For at nye reglar om sikker togdrift for internasjonal jernbanetransport skal tre i kraft, er det nødvendig å oppdatere og modernisere den gjeldande overeinskomsten mellom medlemslanda. Den viktigaste endringa inneber å stille krav til sikkerheitssertifikat for togselskapa. Slike krav har vært gjeldande i Noreg i eit par tiår allereie, men no vil dei gjelde tilsvarande i alle medlemsstatane.
Viktig med norsk bidrag
Det er nødvendig at 2/3 av medlemsstatene i OTIF godkjenner endringane for at dei skal tre i kraft. Førebels har ikke nok statar gjort dette. Dersom Stortinget vedtar lov- og samtykkeproposisjonen frå regjeringa, vil Noreg bidra til at dei nye reglane trer i kraft.
Om OTIF
Organisasjonen OTIF har 51 medlemsstatar i Europa, Asia og Afrika. For å samsvare med krava til sikkerheit og teknisk harmonisering som gjeld etter EØS-avtala, blei overeinskomsten mellom medlemsstatane (COTIF) endra både i 2015 og 2018.
Nasjonal utøving av myndigheit
Avtalen omfattar ikkje overnasjonal myndigheitsutøving, sidan COTIF er ein tradisjonell folkerettsleg avtale. Statens jernbanetilsyn vil halde fram med å utøve myndigheit i Noreg etter jernbanelova, slik tilsynet gjer i dag.
- Prop. 70 LS (2022 – 2023) Endringar i lov om Overenskomst om internasjonal jernbanetrafikk (COTIF-lova) og samtykke til godkjenning av endringar av 30. september 2015 og 26. september 2018 i Overenskomst om internasjonal jernbanetrafikk
- OTIFs nettside om teknisk harmonisering
- Endringane som blei vedtekne i 2015
- Endringane som blei vedtekne i 2018