Montørene til Årdal Energi Nett og Skagerak Nett har designet sine egne tjenester for arbeidsoppgaver i felt. Nå rapporterer de nytt nett direkte med mobilen, noe som har gjort arbeidshverdagen morsommere, enklere og mer effektiv.
Mens Skagerak er et av Norges største nettselskap med nesten 200.000 kunder har Årdal relativt beskjedne 3.600. De har forskjellige utfordringer, erfaringer og arbeidshverdag, men begge selskapene realiserer nytteverdi ved å flytte arbeidsoppgaver fra kontoret og ut i felt.
Ved å gjøre informasjon tilgjengelig gjennom mobile løsninger har de oppnådd mer effektive måter å jobbe på. En viktig brikke i disse digitaliseringsprosessene har vært tjenestene i Powels portefølje som tar utgangspunkt i lokasjonene feltarbeiderne oppholder seg på.
I Powel setter vi den faktiske brukeren av programvare i fokus slik at vi kan sikre oss at vi lager fremtidens tjenester som løser faktiske utfordringer på en hensiktsmessig måte. Vi tror mobilitet og automatisering kan bidra til en vesentlig effektivisering av den totale nettdriften i dag, forteller Business Manger i Powel, Richard Schytte.