Multiconsult skal bidra til å utarbeide gode og effektive løsninger som sikrer solid utforming av den nasjonale jernbanestrukturen.
Multiconsult skal bidra til å utarbeide gode og effektive løsninger som sikrer solid utforming av den nasjonale jernbanestrukturen. (Foto: Multiconsult)

Vinner 7 av 8 rammeavtaler for Bane NOR

Multiconsult har signert en kontrakt innen Sikkerhet og RAMS med Bane NOR, som inkludert opsjoner har en varighet på 8 år. Gjennom avtalen vil Multiconsult bli en viktig bidragsyter til utformingen av den nasjonale jernbanestrukturen.

Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Multiconsult fikk tilslag på 7 av de 8 områdene det ble levert tilbud på. Leveransen omfatter rådgivingstjenester innen RAMS-ledelse i prosjekt og generell rådgiving innen, beredskapsanalyser, risikovurderinger, sikkerhet- og kvalitetsrådgiving, samt sikringsanalyser og sikringsstyring. RAMS står for Reliability, Availability, Maintainability, Safety. 

– Dette er en svært viktig avtale for oss, og gjennom den vil Multiconsult bidra til å utarbeide gode og effektive løsninger som sikrer solid utforming av den nasjonale jernbanestrukturen. Kontraktene bekrefter vår sterke kompetanse og kapasitet innen risikostyring, samt bane- og infrastruktur, som er et viktig område for Multiconsult, sier Tor Arne Melhus, markedssjef for forretningsområdet Samferdsel i Multiconsult.

Totalt ble det levert inn 11 tilbud i konkurransen. I tilbudet fra Multiconsult ble det lagt vekt på effektiv organisering og kommunikasjon som to av de viktigste suksesskriteriene for prosjektgjennomføring.

– Vi er derfor veldig stolte over å vinne frem i skarp konkurranse med mange andre dyktige aktører, sier Melhus.

Avtalens omfang

Den nye avtalen omfatter leveranse av konsulenttjenester på Bane NOR sin prosjektportefølje for å sikre, ivareta og bygge ut den nasjonale jernbanestrukturen.

Multiconsult sikret seg rammeavtalen på følgende delkontrakter:

  • RAMS-leder i prosjekt
  • RAMS-rådgiver
  • Sikkerhet- og kvalitetsrådgiving
  • Levere kvantitative risikovurderinger
  • Lede og utføre beredskapsanalyser
  • Rådgiving innen fagområdet samfunnssikkerhet/sikring
  • Rådgiving innen sikkerhetsstyring og sikringsrisikovurderinger

MILJØ/25. april 2019

Miljøfartsgrenser kommer og går

– Det er viktig å ha miljøfartsgrenser i tider der det produseres og virvles opp mye svevestøv. Det skjer spesielt om vinteren ved piggdekkbruk. Men også på vårparten, når veiene tørker opp, virvles  igjen mye veistøv opp, og da kan miljøfartsgrenser dempe denne prosessen. Les hele saken

Til toppen