Illustrasjon av Follobaneprosjketet.
Illustrasjon av Follobaneprosjketet.

Veidekke skrev kontrakt med Bane NOR

Veidekke har inngått avtale med Bane NOR ved Follobaneprosjektet om å utføre betongarbeider i Gamlebyen i Oslo. Dette er den tredje av fire kontrakter Bane NOR tildeler på Follobanen etter hevingen med den italienske totalentreprenøren Condotte. Oppdraget har en verdi på 295 millioner kroner ekskl. mva.

Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Bane NOR bygger et nytt dobbeltspor mellom Oslo S og Ski (Follobanen). Dette er Norges største samferdselsprosjekt og får Nordens lengste jernbanetunnel på 20 kilometer. Det nye dobbeltsporet mellom Oslo S og kollektivknutepunktet Ski er innerste del av InterCity-utbyggingen sørøst for Oslo. 

Entreprisen Veidekke har vunnet omtales som «Klypen-Loenga» og omfatter i hovedsak utførelse av betongarbeider i forbindelse med innføring av Follobanen inn mot Oslo S. Arbeidene starter opp i løpet av august og skal ferdigstilles i løpet av sommeren 2019. Follobanen er planlagt tatt i bruk på slutten av 2021.

PROSJEKTERING/12. desember 2018

Ønsker å heve kompetansen i bransjen

Spesialist i vannbaserte slokkesystemer, Gunnar Sundal, har mange fremragende prosjekter bak seg. Med tidligere stillinger som ingeniør, rørleggermester, prosjektingeniør og saksbehandler, har han nå byttet arbeidsplass til Kiwa. Her satser han som seniorrådgiver mot prosjektering og kontroll av sprinkleranlegg. Les hele saken

INTERCITY/10. desember 2018

– Det er avgjørende viktig å tenke helhet

Mandag 26.november ble den offisielle byggestarten for dobbeltsporet fra Venjar på Gardermobanen til Eidsvoll Nord på Dovrebanen markert. – Det er avgjørende viktig å tenke helhet, sa samferdselsminister Jon Georg Dale ved anleggsstarten. – Derfor bygger vi nå først ut hele indre intercitynettet, deretter ytre intercity. Les hele saken

Til toppen