To-tonneren spesialtilpasses det norske markedet
(Foto: Wee.no)

To-tonneren spesialtilpasses det norske markedet

Når den lille gravemaskinen Nante NT18 DR nå slippes på markedet, er det med flere norske tilpassninger fra den kinesiske produsenten.

Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Kinesiske Jianxi Nante Construction Machinery Co. Ltd. har så langt hatt stor suksess med sin minigraver NT10, som ble lansert på det norske markedet i 2017. Nå følger den norske importøren Wee.no opp med storesøsteren Nante NT18 DR, som er tilpasset det norske markedet på flere måter.

En smidig arbeidshest på knappe to tonn

2-tonneren er utstyrt med et mer designriktig, oppvarmet styrehus med vindusviskere og åpnbare sideruter, og kommer med forlenget stikke på 1,4 meter, noe som gir en gravedybde på opp til 2,4 meter. Gravemaskinen er utstyrt med en driftsikker 3 cyl. Laidong diesel som yter 19 kW, og leveres med skuffer designet i og for bruk i Skandinavia. I likhet med lillesøsteren er dette en lett håndterbar maskin tilpasset små og mellomstore oppdrag som drenering, gartner- og parkvirksomhet, mudring, såling, landskapsarbeid med mer.

  Foto: Wee.no

– Dette er en smidig arbeidshest på knappe to tonn, forteller maskinansvarlig i Wee.no, Jan Sigurd Bakken.

– Kineserne har forstått at det ikke bare er kvalitet og pris som gjelder i markedet for mindre gravemaskiner i Skandinavia. Her må tilpassinger gjøres, ikke minst på design og tilleggsutstyr, for å vekke en interesse. Med tanke på NT 10 sin popularitet i Norge, er tilpassingen og satsingen på storesøster NT 18 DR et fornuftig valg, sier Bakken i Wee.no.

PROSJEKTERING/12. desember 2018

Ønsker å heve kompetansen i bransjen

Spesialist i vannbaserte slokkesystemer, Gunnar Sundal, har mange fremragende prosjekter bak seg. Med tidligere stillinger som ingeniør, rørleggermester, prosjektingeniør og saksbehandler, har han nå byttet arbeidsplass til Kiwa. Her satser han som seniorrådgiver mot prosjektering og kontroll av sprinkleranlegg. Les hele saken

INTERCITY/10. desember 2018

– Det er avgjørende viktig å tenke helhet

Mandag 26.november ble den offisielle byggestarten for dobbeltsporet fra Venjar på Gardermobanen til Eidsvoll Nord på Dovrebanen markert. – Det er avgjørende viktig å tenke helhet, sa samferdselsminister Jon Georg Dale ved anleggsstarten. – Derfor bygger vi nå først ut hele indre intercitynettet, deretter ytre intercity. Les hele saken

Til toppen