Assemblins hovedkontor i Bjørnstjerne Bjørnsons gate 110 i Drammen.
Assemblins hovedkontor i Bjørnstjerne Bjørnsons gate 110 i Drammen. (Foto: Tobias Nordli / Assemblin)

Tilbake i Drammen

Etter flere år med hovedkontor i Lier, har Assemblin flyttet både det norske hovedkontoret og de lokale avdelingene i Buskerud inn i nye lokaler på Strømsø i Drammen kommune.

Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

– De siste årene har både prosjekt- og serviceavdelingene våre i Buskerud og Vestfold hatt en svært positiv utvikling og rekruttert mye folk. Da lokalene våre i Lier begynte å bli for små, var det naturlig for oss å sikte oss inn mot Drammen igjen, sier administrerende direktør Torkil Skancke Hansen.

– Den sentrale beliggenheten ved E18 gir kort reisetid og lett adkomst til både Kongsberg, Oslo og Sandefjord. Vi har mye aktivitet i dette området og har også et avdelingskontor i Sandefjord, sier han.

Sykehuset i Tønsberg

Innflyttingen i nye lokaler skjedde rett over nyttår, og utsiktene for både Assemblin som selskap og de lokale avdelingene på vestsiden av Oslofjorden ser lysere ut enn på lenge.

– Tilgangen på jobber har vært usedvanlig god, og vi har gått inn i det nye året med rekordstor ordrereserve. Det største lokale oppdraget i tida framover er uten tvil kontrakten om det nye sykehuset i Tønsberg, men vi har også andre gode, lokale oppdrag som det nye jernbanehotellet i Drammen, Fjell skole, leilighetsprosjektet Anker hage og rammeavtalen om service og vedlikehold av rørinstallasjonene ved Vestre Viken helseforetak, sier Leif Stensrud, avdelingssjef for Assemblins prosjektavdelinger i Buskerud og Vestfold.

En milliard

På landsplan ligger Assemblin an til en volumøkning på godt over 100 millioner kroner i 2018.

– Det betyr at omsetningen nærmer seg en milliard. Resultatmessig er vi på god vei mot målsettingen om å stabilisere oss på 8 prosent. Det er et av de bedre resultatene i bransjen i Norge, sier Torkil Skancke Hansen.

TUNNELREHABILITERING/21. februar 2019

Lieråsen tunnel rehabiliteres etter 50 år

–Tunnelen ble bygget i løpet av en 10 års periode, fra begynnelsen av 1960-tallet. Den ble åpnet i 1973. Siden da den gang har både regelverk og materiell som trafikkerer strekningen endret seg betydelig. Det er på høy tid med en rehabilitering. Les hele saken

Til toppen