Stor elektrokontrakt på E134

Stor elektrokontrakt på E134

Arbeidsfellesskapet ABB / Nettpartner Drift får trolig elektrokontrakten til nesten 150 millioner kroner på ny E134 Damåsen-Saggrenda i Buskerud.

  • vei
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Forutsatt at ingen klager inn avgjørelsen innen 22. august kl. 12. Strekningen i Øvre Eiker og Kongsberg kommuner er 13,2 km lang. Kontraktsummen er på vel 150 millioner.

Åtte kilometer tunnel

Fire tunneler inngår i strekningen. Kongsbergtunnelen med to løp på vel 2000 meter, Svartåstunnelen med to løp på rundt 1500 meter og ettløpstunnelene Moanetunnelen(320 meter) og Vollåstunnelen (480 meter).

Det meste av elektro- og SRO-arbeidet skal utføres i tunnelene, men det blir også noen installasjoner i dagen, først og fremst skilt og tekniske bygg.

Mange tekniske rom

Oppdraget omfatter levering og montering av over 300 variable LED-skilt, rundt 600 kjørefeltskilt og mekaniske variable skilt, nødstasjoner og såkalte SA-skap foruten belysning i alle tunnelene.

Det omfatter også 14 tekniske rom i og utenfor tunnelene. De to lengste tunnelene får også kameraer for full AID-overvåkning og vifter.

HAVN/14. november 2018

Skal bygge havn for verdens første autonome skip

Yara Birkeland er verdens første autonome skip og skal erstatte 40 000 turer med vogntog per år, mellom Herøya og havnene i Brevik og Larvik. NRC Group, ved datterselskapet ALTi Bygg og Anlegg AS, vant nylig oppdraget om å bygge den nye terminalen for skipet. Den nye havnen er avgjørende for å kunne sette nullutslipps-skipet i drift. Oppdragsgiver er Yara Norge AS. Les hele saken

Til toppen