Stor elektrokontrakt på E134

Stor elektrokontrakt på E134

Arbeidsfellesskapet ABB / Nettpartner Drift får trolig elektrokontrakten til nesten 150 millioner kroner på ny E134 Damåsen-Saggrenda i Buskerud.

  • vei
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Forutsatt at ingen klager inn avgjørelsen innen 22. august kl. 12. Strekningen i Øvre Eiker og Kongsberg kommuner er 13,2 km lang. Kontraktsummen er på vel 150 millioner.

Åtte kilometer tunnel

Fire tunneler inngår i strekningen. Kongsbergtunnelen med to løp på vel 2000 meter, Svartåstunnelen med to løp på rundt 1500 meter og ettløpstunnelene Moanetunnelen(320 meter) og Vollåstunnelen (480 meter).

Det meste av elektro- og SRO-arbeidet skal utføres i tunnelene, men det blir også noen installasjoner i dagen, først og fremst skilt og tekniske bygg.

Mange tekniske rom

Oppdraget omfatter levering og montering av over 300 variable LED-skilt, rundt 600 kjørefeltskilt og mekaniske variable skilt, nødstasjoner og såkalte SA-skap foruten belysning i alle tunnelene.

Det omfatter også 14 tekniske rom i og utenfor tunnelene. De to lengste tunnelene får også kameraer for full AID-overvåkning og vifter.

INTERCITY/10. desember 2018

– Det er avgjørende viktig å tenke helhet

Mandag 26.november ble den offisielle byggestarten for dobbeltsporet fra Venjar på Gardermobanen til Eidsvoll Nord på Dovrebanen markert. – Det er avgjørende viktig å tenke helhet, sa samferdselsminister Jon Georg Dale ved anleggsstarten. – Derfor bygger vi nå først ut hele indre intercitynettet, deretter ytre intercity. Les hele saken

Til toppen