Sporveien T-banen befester sin posisjon

Sporveien T-banen befester sin posisjon

I årets undersøkelse er Sporveien T-banen selskapet med høyest kundelojalitet.

  • bane
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Samtidig befestes resultatet fra i fjor hva angår kundetilfredshet, selv om resultatet er ned 1 poeng fra 77,4 til 76,4. Innenfor samme bransje er Sporveien T-banen på 2.plass, bare slått av Flytoget og med SAS på 3.plass.

I samme måling er Sporveien Trikken på 11.plass med 70,2 poeng med Ruter og Buss (røde bybusser) og Buss (grønne regionbusser) på de neste plassene. Alt over 70 poeng ansees for øvrig å være gode resultater.

Norsk Kundebarometer

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

Mer enn 9000 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester hos.

SMART CITY/12. juli 2018

Skal bidra til å gjøre byer energismarte

Den 6. juli annonserte EU at prosjektet +CityxChange er godkjent som “Smart City” fyrtårnsprosjekt. Powel er partner i prosjektet og skal bidra til at Trondheim som fyrtårnsby blir en energismart by. Prosjektet har en ramme på 20 millioner euro og teknologien skal demonstreres i inntil fem europeiske byer. Prosjektet ledes av NTNU. Les hele saken

VEG/11. juli 2018

Entreprenører skal bruke mindre salt på veiene vinterstid

– Gode kjøreforhold med mindre salt på veiene – det er vårt mål. Nå endres betalingsmodellen til entreprenørene slik at de får insentiv til å endre strategien rundt bruk av salt på norske veier. Det kommer både bilene, miljøet og entreprenørene til gode, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen. Les hele saken

Til toppen