Sporveien T-banen befester sin posisjon

Sporveien T-banen befester sin posisjon

I årets undersøkelse er Sporveien T-banen selskapet med høyest kundelojalitet.

  • bane
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Samtidig befestes resultatet fra i fjor hva angår kundetilfredshet, selv om resultatet er ned 1 poeng fra 77,4 til 76,4. Innenfor samme bransje er Sporveien T-banen på 2.plass, bare slått av Flytoget og med SAS på 3.plass.

I samme måling er Sporveien Trikken på 11.plass med 70,2 poeng med Ruter og Buss (røde bybusser) og Buss (grønne regionbusser) på de neste plassene. Alt over 70 poeng ansees for øvrig å være gode resultater.

Norsk Kundebarometer

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

Mer enn 9000 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester hos.

VEG/22. mars 2019

SINTEF gjenoppliver Veglaboratoriet

SINTEF har bestemt seg for å satse mer på samferdsel i tiden som kommer, og har derfor «gjenopplivet» Veglaboratoriet sitt. Dette gjør de fordi de bevisst ønsker å utvikle «grønnere veier» og anleggsprosesser. De vil også påvirke folk til å velge en mer miljøvennlig transport. Les hele saken

Til toppen