Fra venstre: Ole Oskar Torgunrud, Veidekke; Terje Olsen, direktør asfalt Veidekke; Knut Harstad, teknisk direktør BetonmastHæhre Anlegg AS og Ketil Sahlen, BetonmastHæhre.
Fra venstre: Ole Oskar Torgunrud, Veidekke; Terje Olsen, direktør asfalt Veidekke; Knut Harstad, teknisk direktør BetonmastHæhre Anlegg AS og Ketil Sahlen, BetonmastHæhre. (Foto: Veidekke)

Skal legge over 430.000 tonn asfalt

Veidekke Industri AS har inngått to kontrakter med BetonmastHæhre Anlegg AS om asfaltering på Nye Veier-prosjektene E6 Kolomoen - Arnkvern og E18 Rugtvedt - Dørdal. Veidekke asfalterer også på sitt eget prosjekt E6 Arnkvern - Moelv, og får med det to sammenhengende parseller på E6.

  • Asfalt
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

- Vi er meget fornøyd med å ha inngått disse kontraktene med BetonmastHæhre. Dette er to store kontrakter hvor kvalitetskravet er høyt, og vi ser frem til å starte arbeidet, sier direktør for forretningsområde Asfalt i Veidekke, Terje Olsen.

For E6 Kolomoen - Arnkvern starter arbeidet ved sesongstart 2018 og varer frem til sommeren 2020. Her er tonnasjen på rundt 250.000 tonn. For E18 Rugtvedt - Dørdal er tonnasjen nærmere 180.000, og arbeidene utføres fra høsten 2018 frem til høsten 2019. I tillegg til produksjon og utlegging av over 430.000 tonn asfalt frem til 2020 er det opsjoner i begge kontraktene på asfalteringsvedlikeholdet i de neste 20 årene. Til sammenligning var Veidekkes totale asfalttonnasje i 2017 2,9 millioner tonn.

- BetonmastHæhre har samarbeidet med Veidekke på flere tidligere prosjekter. Basert på vår erfaring har vi en forventning til at vi også for disse prosjekter får utført asfaltarbeidene til rett tid og med avtalt kvalitet, sier teknisk Direktør i BetonmastHæhre Anlegg Knut Harstad.

Veidekke har betydelig produksjons- og utleggingskapasitet for asfalt både i Telemark og Hedmark, og kontraktene vil i hovedsak bli utført av kompetente og lokale fagfolk.

- Det vil også være et behov for å styrke organisasjonen ytterligere i disse distriktene, og vi er i full gang med rekruttering av erfarne asfaltarbeidere og lærlinger, sier Terje Olsen.

SELVKJØRENDE/21. mai 2019

Nå er Ruters første selvkjørende busser i drift

Ved 14-tiden i går rullet Ruters selvkjørende busser "Mads" og "Oda" avgårde på sin første ordinære kjøretur mellom Kontraskjæret og Vippetangen i Oslo. Fra og med i dag kan alle med gyldig Ruter-billett benytte seg av det nye reisetilbudet. Kjøretøyene har 11 sitteplasser for passasjerer og vil kjøre i opptil 18 km/t. Les hele saken

BOMPENGER/21. mai 2019

Innstramming på bruk av bompenger

Samferdselsminister Jon Georg Dale har nå besluttet at i porteføljestyrte bompengepakker i byområder med byvekstavtaler skal kostnadsøkninger og inntektssvikt håndteres ved å nedskalere eller helt kutte enkelte tiltak i pakken slik at ikke bilistene får økte bompenger. Les hele saken

INTERCITY/20. mai 2019

InterCity-utbygginga på Vestfoldbanen i rute

Regjeringa legg no fram forslag for Stortinget om kostnadsrammer for InterCity-prosjekta Drammen–Kobbervikdalen og Nykirke–Barkåker på Vestfoldbanen. Når Stortinget har fastsett kostnadsrammene, kan dei store byggjearbeida starte opp. Dei to InterCity-prosjekta skal etter planen stå ferdige på midten av 2020-talet. Les hele saken

Til toppen