Både Cramo og Hybeko er fornøyde med samarbeidet seg imellom. Fra venstre: Espen Johannessen (Hybeko), Roy Lund (Cramo), Stian Flogstad (Cramo), Pål Tveitan (Hybeko) og Thomas Astrup (Cramo).
Både Cramo og Hybeko er fornøyde med samarbeidet seg imellom. Fra venstre: Espen Johannessen (Hybeko), Roy Lund (Cramo), Stian Flogstad (Cramo), Pål Tveitan (Hybeko) og Thomas Astrup (Cramo). (Foto: Cramo)

Satser på tunnelrehabilitering

Cramo fikk nylig levert fem nye tunnel-lifter. Med disse skal maskinutleieren dekke det stadig økende behovet for tunnelrehabilitering og nye tunnelstrekninger.

  • tunnel
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

De nye liftene er en del av Cramo sin satsing på nye og eksisterende tunnelprosjekter i Norge.

– Behovet for oppgradering og rehabilitering av norske veistrekninger og tunneler blir stadig større. I tillegg vet vi at det ligger mange nye prosjekter i pipeline. Derfor har vi gått til innkjøp av fem nye tunnel-lifter for å utvide sortimentet innenfor nettopp denne nisjen, forteller Roy Lund, produktdirektør i Cramo Norge.

Sørger for effektivt tunnelarbeid

Tunnel-liften er utstyrt med en bryter som kan veksle mellom vanlig lift med høyde på ti meter og tunnel-lift med en maksimal plattformhøyde på seks meter. I sistnevnte modus har liften helling på åtte grader foran og bak – og sideveis helling på fem grader.

I standard lift modus tillater tunnel-liften fra Hybeko henholdsvis to og tre grader. Det betyr at man slipper å kjøre opp og ned med støttebein ved flytting i hellinger.

– Vi synes absolutt at det er spennende å samarbeide med Cramo. De har et bredt geografisk nedslagsfelt og mye kompetanse i liftmarkedet og anleggsmarkedet generelt, sier Espen Johannessen, daglig leder i Hybeko.

JERNBANE/16. oktober 2018

Dobbeldekkertog som midlertidig løsning på Østfoldbanen blir for dyrt

Jernbanedirektoratet har nå konkludert i spørsmålet om innleie av dobbeltdekkertog kunne være en midlertidig løsning for å gi bedre passasjerkapasitet på Østfoldbanen. Grundige undersøkelser viser at dette blir for kostbart som en midlertidig løsning. Les hele saken

Til toppen