Både Cramo og Hybeko er fornøyde med samarbeidet seg imellom. Fra venstre: Espen Johannessen (Hybeko), Roy Lund (Cramo), Stian Flogstad (Cramo), Pål Tveitan (Hybeko) og Thomas Astrup (Cramo).
Både Cramo og Hybeko er fornøyde med samarbeidet seg imellom. Fra venstre: Espen Johannessen (Hybeko), Roy Lund (Cramo), Stian Flogstad (Cramo), Pål Tveitan (Hybeko) og Thomas Astrup (Cramo). (Foto: Cramo)

Satser på tunnelrehabilitering

Cramo fikk nylig levert fem nye tunnel-lifter. Med disse skal maskinutleieren dekke det stadig økende behovet for tunnelrehabilitering og nye tunnelstrekninger.

  • tunnel
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

De nye liftene er en del av Cramo sin satsing på nye og eksisterende tunnelprosjekter i Norge.

– Behovet for oppgradering og rehabilitering av norske veistrekninger og tunneler blir stadig større. I tillegg vet vi at det ligger mange nye prosjekter i pipeline. Derfor har vi gått til innkjøp av fem nye tunnel-lifter for å utvide sortimentet innenfor nettopp denne nisjen, forteller Roy Lund, produktdirektør i Cramo Norge.

Sørger for effektivt tunnelarbeid

Tunnel-liften er utstyrt med en bryter som kan veksle mellom vanlig lift med høyde på ti meter og tunnel-lift med en maksimal plattformhøyde på seks meter. I sistnevnte modus har liften helling på åtte grader foran og bak – og sideveis helling på fem grader.

I standard lift modus tillater tunnel-liften fra Hybeko henholdsvis to og tre grader. Det betyr at man slipper å kjøre opp og ned med støttebein ved flytting i hellinger.

– Vi synes absolutt at det er spennende å samarbeide med Cramo. De har et bredt geografisk nedslagsfelt og mye kompetanse i liftmarkedet og anleggsmarkedet generelt, sier Espen Johannessen, daglig leder i Hybeko.

TUNNEL/23. januar 2019

Verdens lengste og dypeste tunnel

– Dette blir verdens lengste og dypeste tunnel, og det tar nok en tid før denne rekorden blir slått også. Foreløpig er den budsjettert til 16,8 milliarder kroner, og den vil redusere reisetiden mellom Bergen og Stavanger med hele 40 minutter. Det er et formidabelt prosjekt vi snakker om. Les hele saken

Til toppen