Hilde Nordskogen, Ole Johan Sæverås og Eivind Iden har et felles mål om å vokse i Bergen og på Vestlandet.
Hilde Nordskogen, Ole Johan Sæverås og Eivind Iden har et felles mål om å vokse i Bergen og på Vestlandet. (Foto: Rambøll)

Satser på samferdsel og byutvikling i Bergen

Forrige uken signerte Rambøll en avtale om oppkjøp av ConStrada. Det anerkjente rådgiverselskapet tilbyr tjenester innen samferdsel, landskapsarkitektur og planteknikk og blir en viktig plattform for Rambølls videre satsing på samferdsel på Vestlandet.

Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

- Vi gleder oss til å bli en del av Rambøll. I fremtidens marked ser vi langt flere muligheter sammen med Rambøll, enn ved å være alene, sier Ole Johan Sæverås, dagligleder og partner i ConStrada.

- Vi har et ambisiøst mål om å vokse. Bare de neste årene regner vi med at den nye avdelingen i Bergen skal ha en vekst på over 100 prosent. ConStrada tilfører oss et nytt element som vil være positivt for både samferdselmiljøet vårt, for Bergenskontoret og hele Rambøll, sier Hilde Nordskogen, markedsenhetsdirektør for Samferdsel og Byutvikling.

De 12 ansatte I ConStrada besitter svært attraktiv kompetanse. Foto:  Rambøll

ConStrada har bygget opp en imponerende virksomhet siden 2009. De har erfaring fra både små og store prosjekter; fra gang- og sykkelvegprosjekter til motorveganlegg på både regulering og byggeplannivå. De har et meget godt omdømme i markedet og svært gode kunderelasjoner.

- I det lokale markedet har ConStrada kompetansen og menneskene, mens Rambøll har struktur, systemer og utviklingsmuligheter. Verdier, mål og ambisjoner for selskapene er sterkt sammenfallene og dermed har vi stor tro på at sammenslåingen er en god løsning for begge parter, avslutter Nordskogen.

TUNNEL/23. januar 2019

Verdens lengste og dypeste tunnel

– Dette blir verdens lengste og dypeste tunnel, og det tar nok en tid før denne rekorden blir slått også. Foreløpig er den budsjettert til 16,8 milliarder kroner, og den vil redusere reisetiden mellom Bergen og Stavanger med hele 40 minutter. Det er et formidabelt prosjekt vi snakker om. Les hele saken

Til toppen