Samarbeider om isolerte thermohaller for hangarer i Chicago

Samarbeider om isolerte thermohaller for hangarer i Chicago

På lille Krøderen i Buskerud produseres plasthaller for et stort internasjonalt marked. Et godt samarbeid med GLAVA har gitt Rubb et konkurransefortrinn.

  • flyplass
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Sammen med GLAVA har Rubb funnet en god løsning på levering av ferdig isolerte plasthaller, blant annet for bruk som flyhangarer på Chicago Rockford International. En felles produktutvikling med GLAVA, med tilpasning av skreddersydde isolasjonsmatter, har gitt gode leveranser for Rubb. Flere prestisjeprosjekter står på ordrelisten.

[factbox id="1"]

Sikrer kvalitet med skreddersøm

– Vi er opptatt av å levere produkter som ivaretar bruken for thermohaller på en god måte, og ønsker naturligvis ikke å gå på akkord med kvaliteten. Det har derfor vært viktig for oss å få til et samarbeid med GLAVA, som kan levere isolasjonsruller utenfor standardstørrelse. Til bygging av thermohaller bruker vi isolasjon som er nøyaktig tilpasset bredde og tykkelse, for å ivareta enkelhet og samtidig sikre god isolasjonseffekt, forklarer Jan Arne Hansen, daglig leder i Rubb AS. Bedriften forventer en omsetning på 70 millioner kroner i 2016.

– Ikke minst opplever vi at utenlandske selskaper er opptatt av god materialbruk, og stiller krav til at det brukes ubrennbar isolasjon. Her er det viktig for oss at GLAVA er en leverandør som tilfredsstiller disse kravene.

– Gjør oss konkurransedyktige

Hansen verdsetter det industrielle samarbeidet Rubb har med GLAVA.

– De gjør oss konkurransedyktige, forsikrer Jan Arne Hansen.

I GLAVA er innstillingen å være fleksibel for å lykkes med godt samarbeid.

– I noen tilfeller er våre standardprodukter ikke utformet optimalt for kundens konstruksjoner. Slik er det også for konstruksjonene til RUBB. Derfor har vi jobbet sammen for å finne fram til et godt totalkonsept. I dette tilfellet er løsningen å gjøre noen tilpasninger av produktet fra GLAVA, og at isoleringsmetoden justeres ute hos RUBB. På den måten blir sluttproduktet konkurransedyktig, forklarer John Arne Bakke, teknisk sjef i GLAVA.

– For oss er dette et spennende samarbeid og et godt eksempel på hvordan felles tilpasninger verdiøker leveransen. Vi er alltid med på å jobbe innovativt for å strekke oss litt lenger, der vi ser det er mulig, sier John Arne Bakke.

JERNBANE/18. oktober 2018

Go-Ahead er tildelt kontrakten for Sørlandsbanen, Arendalsbanen og Jærbanen

Jernbanedirektoratet har besluttet at kontrakten for å stå for togtilbudet på Sørlandsbanen, Arendalsbanen og Jærbanen tildeles Go-Ahead Norge AS. Tre togselskap var med i sluttfasen av konkurransen og det var små forskjeller mellom dem. Les hele saken

JERNBANE/16. oktober 2018

Dobbeldekkertog som midlertidig løsning på Østfoldbanen blir for dyrt

Jernbanedirektoratet har nå konkludert i spørsmålet om innleie av dobbeltdekkertog kunne være en midlertidig løsning for å gi bedre passasjerkapasitet på Østfoldbanen. Grundige undersøkelser viser at dette blir for kostbart som en midlertidig løsning. Les hele saken

Til toppen