Rambøll med ny avtale for bybanen i Bergen

Rambøll med ny avtale for bybanen i Bergen

I forbindelse med prosjektering og bygging av bybanens byggetrinn 4, fra Sentrum til Fyllingsdalen, er Rambøll tildelt rammeavtale med Hordaland Fylkeskommune v/Bybanen Utbygging.

  • bane
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Prosjektet er omfattende og langvarig med estimert slutt 31.12.2024. Med unntak av rene arkitekter er alle fagfelt inkludert i avtalen.

[factbox id="1"]

-Dette er et viktig oppdrag for Rambøll hvor vi får brukt den flerfaglige kompetansen vår. Det er også et veldig viktig oppdrag for Bergen by og alle som bor her. Vi ser frem til et faglig spennende og godt samarbeid med alle aktører fremover, sier Hans-Kristian Jacobsen, avdelingsleder Prosjektutvikling i Rambøll.

100-150 MNOK

Oppdragsgiver vil også kunne benytte denne rammeavtalen for eventuelle øvrige behov Bybanen Utbygging har knyttet til prosjekt- og byggeledelse, prosjektering mv. Det forventes blant annet at planlegging av ytterligere byggetrinn for bybanen starter i løpet av avtaleperioden, og oppdrag i tilknytning til dette vil kunne bli aktuelt.

Det vil være et stort behov for tjenester under rammeavtalen i løpet av dens varighet. Total verdi for alle oppdrag anslås til 100-150 MNOK. Erfaringsmessig er verdien på enkeltoppdrag opp til ca. 12 MNOK.

PROSJEKTERING/12. desember 2018

Ønsker å heve kompetansen i bransjen

Spesialist i vannbaserte slokkesystemer, Gunnar Sundal, har mange fremragende prosjekter bak seg. Med tidligere stillinger som ingeniør, rørleggermester, prosjektingeniør og saksbehandler, har han nå byttet arbeidsplass til Kiwa. Her satser han som seniorrådgiver mot prosjektering og kontroll av sprinkleranlegg. Les hele saken

INTERCITY/10. desember 2018

– Det er avgjørende viktig å tenke helhet

Mandag 26.november ble den offisielle byggestarten for dobbeltsporet fra Venjar på Gardermobanen til Eidsvoll Nord på Dovrebanen markert. – Det er avgjørende viktig å tenke helhet, sa samferdselsminister Jon Georg Dale ved anleggsstarten. – Derfor bygger vi nå først ut hele indre intercitynettet, deretter ytre intercity. Les hele saken

Til toppen