Administrerende direktør, Øyvind Mork.
Administrerende direktør, Øyvind Mork. (Foto: Chris Aadland)

Nye muligheter på Vestlandet

– Spennende markedmuligheter og stor oppdragsmengde gjør at vi nå satser sterkt i Haugaland-området.

  • VA
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Et nytt Asplan Viak-kontor vil i løpet av høsten bli realitet i Haugesund.

– Dette er et område hvor vi lenge har hatt høy aktivitet og pågang både fra private – og offentlige oppdragsgivere. Vi benytter derfor anledningen til å ta et enda sterkere merkedsgrep i regionen, sier administrerende direktør, Øyvind Mork.

Sterk lokal tilstedeværelse er viktig

Han mener regionen, med like stort innbyggertall som hele Troms fylke, har stort potensial. 

– Asplan Viak er i vekst og vi har en uttalt ambisjon om å være lokalt tilstede med både kompetanse og kapsitet. Vårt Stavanger-kontor har i flere år tatt bevisste markedsgrep i Haugaland, i tillegg er vi etablert på Bryne. Nå ser vi at tiden er moden for et eget kontor også i Haugesund. 

Jakter nye medarbeidere

I første omgang er det fagene Vann og miljø, Plan og Samferdsel som skal på plass i Haugesund. 

– Dette er fagområder som vi per i dag har behov for å få dekket opp i vår lokale oppdragsportefolie. Etter hvert vil det nok bli nødvendig å supplere med flere fagdisipliner, mener Mork. 

I løpet av tidlig høst lander Asplan Viak leiekontrakt for nye lokaler sentralt i Haugesund. 

– Vi har allerede startet jakten på den beste kompetansen i regionen. Det ligger gode muligheter i det å være med og forme et lokalkontor fra starten, så her er det bare å søke, oppfordrer Øyvind Mork. 

JERNBANE/19. juli 2018

Ber Jernbanedirektoratet vurdere forbedringsmuligheter for Kongsvingerbanen

– Kongsvingerbanen spiller en viktig rolle for mange ulike deler av jernbanen nordøst for Oslo. For titusenvis av reisende er den primært en kjærkommen pendlerstrekning for stor-Oslo. Samtidig er den en viktig kobling for jernbanen mellom Norge og Sverige, hvor vi har sett stor trafikkvekst på persontogene mellom Oslo og Stockholm. Også næringslivet setter pris på strekningen, siden godstogene mellom Sør-Norge og Nord-Norge kjører på denne banen på sin tur via Sverige. Denne mangfoldige suksessen gjør at kapasiteten på jernbanestrekningen er i ferd med å bli sprengt. Derfor starter vi nå arbeidet med å se på løsninger for hvordan Kongsvingerbanen kan utvikles for å løse fremtidens transportbehov enda bedre, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen. Les hele saken

BANE/17. juli 2018

Flere avganger og bedre mobildekning på Østfoldbanen

– Vi har full forståelse for pendlernes frustrasjon over overfylte tog på mange av avgangene på Østfoldbanen. Derfor har hele jernbanefamilien satt seg ned for å bedre situasjonen. Store investeringer i ny infrastruktur vil gi et betydelig forbedring i tilbudet om noen år, men vi igangsetter nå også tiltak som raskere vil bidra til å lette presset på lokaltogene og som gir et bedre tilbud i rushtiden, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen. Les hele saken

Til toppen