Nest beste år for Flytoget

Nest beste år for Flytoget

Flytoget leverte i 2015 sin høyeste omsetning og nest beste resultat i selskapets historie, men gir seg ikke der.

  • bane
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

- Flytoget skal være verdens enkleste reise, sier administrerende direktør Linda Bernander Silseth.

2015 ble nok et godt år for Flytoget og resulterte i omsetning på 960 millioner kroner og et resultat før skatt på 235 millioner. Med over 6,6 millioner reisende og både en punktlighet og en kundetilfredshet på stabile 97 %, hadde selskapet god fart inn i det nye året.

- Vi leverer en forutsigbar og enkel tjeneste med høy punktlighet, høy frekvens og høy fart. Det er det aller viktigste for majoriteten av de reisende, sier Wenche Kjølås, styreleder i Flytoget.

[factbox id="1"]

En helt ny reise

I 2015 signerte Flytoget konkrakt med den spanske togselskapet CAF, dette er den største investeringen selskapet har gjort siden oppstarten. Selskapet er også i gang med arbeidet med et nytt billett- og betalingssystem og et prosjekt for sanntidsdata som er individuelt tilpasset slik at de reisende får informasjon når det er relevant for akkurat dem.

- Vi har i året som har gått forberedt oss på hvordan vi igjen skal ta Flytoget og kundeopplevelsen til et helt nytt nivå. Vår ambisjon er at Flytoget skal være verdens enkleste reise, sier Bernander Silseth.

Strategiske partnerskap

I mars i år inngikk Flytoget et samarbeid med SAS noe som sikrer kundene EuroBonus poeng på reiser med Flytoget. Etter én måned har over 20 000 registrert sitt EuroBonus nummer i Flytogets app.

- Strategiske partnerskap er et viktig satsningsområde for oss i tiden fremover. Vi kommer til å ta et større ansvar for hele kundens reise, og prioritere samarbeid og partnerskap som forbedrer hele reiseopplevelse til kundene – også før og etter turen med Flytoget, sier Bernander Silseth.

BANE/15. oktober 2018

Bane NOR skiller ut drift og vedlikehold av jernbanen i eget selskap

Bane NOR oppretter et eget aksjeselskap for drift og vedlikehold av jernbanen. I overkant av 1 000 av Bane NORs 4 500 medarbeidere overføres til det nye selskapet. Dette er en del av jernbanereformen og et steg på veien til konkurranseutsetting av drift og vedlikehold. Les hele saken

Til toppen