NCC skal bygge nytt renseanlegg i Os

NCC skal bygge nytt renseanlegg i Os

NCC Norge er tildelt kontrakt på bygging av nytt avløpsrenseanlegg for Os kommune i Hordaland. Prosjektet har en verdi på rundt 125 millioner kroner og med 2 års byggetid.

Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Kommunens nye hovedrenseanlegg (OHARA) skal bygges i fjell, og prosjektet omfatter bygningsmessige arbeider og vannsikring for renseanlegget i fjellhall og tunneller, VA-ledning i tunneller, ferdigstilling av kjørebaner i tunneller og ferdistilling av veier og plasser inkl VA-anlegg i dagen. Kontrakten omfatter også tekniske fag med VVS og ventilasjon.

Starter i september

[img id="1"]

– Dette er et betydelig prosjekt for å oss, og som vi er svært fornøyd med å kunne gå i gang med. Vi avslutter i disse dager tilsvarende arbeider ved Flesland renseanlegg for Bergen Kommune, og får nå anledning til og flytte mannskap og kompetanse videre til Os, sier distriktssjef Henning Simonsen i NCC Infrastructure.

Prosjektet vil sysselsette rundt 40 NCC-ansatte samt 10 – 20 underentreprenører, og starter opp 1. september, sier Simonsen.

NCC Norge vant tildelingskonkurransen mot Veidekke Entreprenør og Peab Anlegg etter en samlet vurdering av kompetanse og pris.

JERNBANE/19. juli 2018

Ber Jernbanedirektoratet vurdere forbedringsmuligheter for Kongsvingerbanen

– Kongsvingerbanen spiller en viktig rolle for mange ulike deler av jernbanen nordøst for Oslo. For titusenvis av reisende er den primært en kjærkommen pendlerstrekning for stor-Oslo. Samtidig er den en viktig kobling for jernbanen mellom Norge og Sverige, hvor vi har sett stor trafikkvekst på persontogene mellom Oslo og Stockholm. Også næringslivet setter pris på strekningen, siden godstogene mellom Sør-Norge og Nord-Norge kjører på denne banen på sin tur via Sverige. Denne mangfoldige suksessen gjør at kapasiteten på jernbanestrekningen er i ferd med å bli sprengt. Derfor starter vi nå arbeidet med å se på løsninger for hvordan Kongsvingerbanen kan utvikles for å løse fremtidens transportbehov enda bedre, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen. Les hele saken

BANE/17. juli 2018

Flere avganger og bedre mobildekning på Østfoldbanen

– Vi har full forståelse for pendlernes frustrasjon over overfylte tog på mange av avgangene på Østfoldbanen. Derfor har hele jernbanefamilien satt seg ned for å bedre situasjonen. Store investeringer i ny infrastruktur vil gi et betydelig forbedring i tilbudet om noen år, men vi igangsetter nå også tiltak som raskere vil bidra til å lette presset på lokaltogene og som gir et bedre tilbud i rushtiden, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen. Les hele saken

Til toppen