Med prosjektet ønsker Byggherren å samle de sentrale FoU-aktivitetene i et nytt FoU-senter.
Med prosjektet ønsker Byggherren å samle de sentrale FoU-aktivitetene i et nytt FoU-senter. (Bilde: Bravida)

Leverer elektroinstallasjoner til nytt konsern- og FoU-senter for Jotun

Bravida Norge AS signerte mandag 16. oktober kontrakt med Jotun AS for leveranse av elektroinstallasjoner til nytt konsern- og FoU-senter for Jotun i Sandefjord. Kontraktsverdien er i underkant av 80 millioner kroner.

Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Jotun har besluttet å bygge et nytt konsern- og FoU-senter med tilhørende fasiliteter som informasjonssenter, auditorium, kantine og parkeringshus på Gimle i Sandefjord. Senteret skal totalt romme ca. 650 ansatte.

- Dette er et prosjekt som vi gjennom de siste to årene har hatt som målsetning å vinne. I prosjektet leverer vi alt fra høyspent, elektro og tele/data til brannvern og sikkerhet.  Oppdraget passer godt for vår kompetanse og kapasitet, hvor vi her benytter personell både fra avdelingen i Sandefjord/Larvik og Skien for å ivareta en optimal gjennomføring, sier regionsdirektør Øyvind Hagen.

Samler FoU-aktivitetene i et nytt FoU-senter

Med prosjektet ønsker Byggherren å samle de sentrale FoU-aktivitetene i et nytt FoU-senter. Totalt brutto utbyggingsareal utgjør omtrent 34 400 m2, hvor FoU-senteret utgjør ca. 24 600 m² og parkeringsareal ca. 5 300 m². De resterende arealene (4500 m²) er kontorfasiliteter med tilhørende fasiliteter som kantine, informasjonssenter, trimrom, resepsjon o.l.

Anleggsarbeidene ble påbegynt i begynnelsen av august 2016 med rivning av eksisterende bygg. Ferdigstilling av anleggsarbeidene og idriftsettelse er planlagt i desember 2018. Innflytting i lokalene er planlagt gjennomført første kvartal 2019. 
  
Prosjektet gjennomføres som byggherrestyrt delt entreprisemodell med i totalt 27 entrepriser.

JERNBANE/16. oktober 2018

Dobbeldekkertog som midlertidig løsning på Østfoldbanen blir for dyrt

Jernbanedirektoratet har nå konkludert i spørsmålet om innleie av dobbeltdekkertog kunne være en midlertidig løsning for å gi bedre passasjerkapasitet på Østfoldbanen. Grundige undersøkelser viser at dette blir for kostbart som en midlertidig løsning. Les hele saken

Til toppen