Ingrid Dahl Hovland blir toppsjef for Nye Veier AS

Ingrid Dahl Hovland blir toppsjef for Nye Veier AS

Styret i Nye Veier AS har ansatt Ingrid Dahl Hovland som administrerende direktør. Hun kommer fra stillingen som adm. direktør i Spenncon AS.

  • vei
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

[factbox id="1"]

Ingrid Dahl Hovland har tidligere ledet boligdivisjonen i Selvaag Gruppen og før dette ledet en landsdekkende enhet i Veidekke, med ansvar for entreprenørtjenester innen vei- og tunnelbygging. Starten av karrieren var som prosjektansvarlig for utbyggingsprosjekter i Statens Vegvesen. Dahl Hovland har solid lederfaring og erfaring fra prosjekt- og porteføljeledelse, industrivirksomhet, samt erfaring med risikohåndtering knyttet til veibygging og andre typer anleggsvirksomhet. Hun har også vært styremedlem i selskaper som er relevante for topplederrollen i Nye Veier AS.

- Vi er svært god fornøyd med å få en administrerende direktør til Nye Veier AS som har mange års toppledererfaring fra industri-, entreprenør- og byggherrevirksomheter. Med denne bakgrunnen kan Ingrid Dahl Hovland gå rett inn i oppgavene med å etablere en sterk ledergruppe, bygge opp en slank og effektiv organisasjonen og ta tak i alle de andre spennende utfordringene selskapet står ovenfor, sier styreleder i Nye Veier AS, Rolf Roverud.

- Dette er en unik mulighet. Trygge veier og rasjonell infrastruktur er viktig for å utvikle industri, arbeidsplasser, by-og tettsteder i vårt langstrakte land. Å få være med å bygge opp det nye selskapet er noe jeg virkelig ser frem til å gå i gang med. På en kostnadseffektiv måte skal vi sørge for at det bygges tryggere veier som bidrar til kortere transporttid, sier Ingrid Dahl Hovland.

Hun tiltrer stillingen senest 1. desember 2015.

TUNNEL/23. januar 2019

Verdens lengste og dypeste tunnel

– Dette blir verdens lengste og dypeste tunnel, og det tar nok en tid før denne rekorden blir slått også. Foreløpig er den budsjettert til 16,8 milliarder kroner, og den vil redusere reisetiden mellom Bergen og Stavanger med hele 40 minutter. Det er et formidabelt prosjekt vi snakker om. Les hele saken

Til toppen