Hvem skal bygge Bøkfjordbrua ?

Hvem skal bygge Bøkfjordbrua ?

Altafirmaet HAK Entreprenør AS har levert det laveste tilbudet på bygging av Bøkfjordbrua på E105 i Sør-Varanger.

  • vei
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

[factbox id="1"]

Det var HAK som hadde det laveste tilbudet i den første anbudsrunden, men da valgte Statens vegvesen å avlyse konkurransen på grunn av mangler ved konkurransegrunnlaget.

De nye tilbudene kommer fra HAK Entreprenør AS og er på 116.871.605 kroner, mens Metrostar AS, HAG Anlegg AS har levert et tilbud på 118.747.250 kroner.

Vi er tilfreds med at pristilbudet er på det nivået vi forventet

- Vi hadde ønsket at det skulle være enda flere tilbydere. Men vi er tilfreds med at pristilbudet er på det nivået vi forventet. Etter å ha kvalitetssikret tilbudene, håper jeg at vi skal være i stand til å inngå kontrakt og komme i gang med byggearbeidet i løpet av kort tid, sier avdelingsdirektør Bjørg-Anita Joki i Statens vegvesen i Finnmark.

[img id="1"]

Bøkfjordbrua er en 284 meter lang buebru av stål, og skal bygges 200 meter nedenfor den eksisterende brua ved Elvenes. Brua skal etter planen være ferdig i 2017.

Brua over Bøkfjorden er en del av omleggingen og opprustingen av den ti kilometer lange strekningen mellom E6 ved Hesseng utenfor Kirkenes og den russiske riksgrensen på Storskog.

Les mer om hele prosjektet her.

PROSJEKTERING/12. desember 2018

Ønsker å heve kompetansen i bransjen

Spesialist i vannbaserte slokkesystemer, Gunnar Sundal, har mange fremragende prosjekter bak seg. Med tidligere stillinger som ingeniør, rørleggermester, prosjektingeniør og saksbehandler, har han nå byttet arbeidsplass til Kiwa. Her satser han som seniorrådgiver mot prosjektering og kontroll av sprinkleranlegg. Les hele saken

INTERCITY/10. desember 2018

– Det er avgjørende viktig å tenke helhet

Mandag 26.november ble den offisielle byggestarten for dobbeltsporet fra Venjar på Gardermobanen til Eidsvoll Nord på Dovrebanen markert. – Det er avgjørende viktig å tenke helhet, sa samferdselsminister Jon Georg Dale ved anleggsstarten. – Derfor bygger vi nå først ut hele indre intercitynettet, deretter ytre intercity. Les hele saken

Til toppen