Hercules Fundamentering skal gjøre fundamenteringsarbeidene på den 578 meter lange stålkassebrua over Beitstadsundet i Trøndelag.
Hercules Fundamentering skal gjøre fundamenteringsarbeidene på den 578 meter lange stålkassebrua over Beitstadsundet i Trøndelag. (Illustrasjon: Statens vegvesen)

Hercules gjør Fundamenteringsarbeidene til Beitstadsundbrua

Hercules Fundamentering skal på oppdrag for Sichuan Bridge and Road Group uføre fundamenteringsarbeidene i forbindelse med byggingen av Beitstadsundbrua i Trøndelag.

  • bru
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Etter planen starter Hercules opp fundamenteringsarbeidet i begynnelsen av mars og arbeidet vil pågå frem til august. 6 - 8 personer fra Hercules vil være involvert i arbeidet innerst i Beitstadsundet på grensen mellom Verran og Steinkjer kommune.

Arbeidet med å få på plass fundamenteringen gjøres fra en lekter. 

- Vi skal jobbe oss gjennom et nokså hardt morenelag før vi treffer fast fjell. Det blir en krevende oppgave, men vi har dyktige folk og riktig utstyr for å utføre jobben på en sikker og effektiv måte, sier prosjektleder for Hercules Region Midt, Kai Tiller.

Prosjektet er et viktig oppdrag for Hercules og viser nødvendig konkurransekraft og evne til å gjennomføre krevende prosjekter.

- Vi takker Sichuan Bridge and Road Group for tilliten de viser oss og gjør nå de siste forberedelsene før vi setter i gang i begynnelsen av mars, sier distriktssjef i Hercules Region Midt, Knut-Erik Eriksen.

Hercules Fundamentering AS er en del av NCC-konsernet, og et heleid datterselskap av Hercules Grundläggning AB i Sverige.

JERNBANE/19. juli 2018

Ber Jernbanedirektoratet vurdere forbedringsmuligheter for Kongsvingerbanen

– Kongsvingerbanen spiller en viktig rolle for mange ulike deler av jernbanen nordøst for Oslo. For titusenvis av reisende er den primært en kjærkommen pendlerstrekning for stor-Oslo. Samtidig er den en viktig kobling for jernbanen mellom Norge og Sverige, hvor vi har sett stor trafikkvekst på persontogene mellom Oslo og Stockholm. Også næringslivet setter pris på strekningen, siden godstogene mellom Sør-Norge og Nord-Norge kjører på denne banen på sin tur via Sverige. Denne mangfoldige suksessen gjør at kapasiteten på jernbanestrekningen er i ferd med å bli sprengt. Derfor starter vi nå arbeidet med å se på løsninger for hvordan Kongsvingerbanen kan utvikles for å løse fremtidens transportbehov enda bedre, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen. Les hele saken

BANE/17. juli 2018

Flere avganger og bedre mobildekning på Østfoldbanen

– Vi har full forståelse for pendlernes frustrasjon over overfylte tog på mange av avgangene på Østfoldbanen. Derfor har hele jernbanefamilien satt seg ned for å bedre situasjonen. Store investeringer i ny infrastruktur vil gi et betydelig forbedring i tilbudet om noen år, men vi igangsetter nå også tiltak som raskere vil bidra til å lette presset på lokaltogene og som gir et bedre tilbud i rushtiden, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen. Les hele saken

Til toppen