Fikk fem av seks rammeavtaler på Ferjefri E39

Fikk fem av seks rammeavtaler på Ferjefri E39

Multiconsult skal levere konsulenttjenester innen risikoanalyser, RAMS, sikringsanalyser, ROS-analyser og CDF, brann- og eksplosjonsberegninger til Ferjefri E39.

  • vei
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

– Dette er viktige avtaler for å kunne levere tjenester til en av våre største kunder. Vi er derfor svært stolte av at vi har nådd fram i skarp konkurranse med mange konkurrenter, sier Tor Arne Melhus, markedssjef for Samferdsel i Multiconsult.

Prosjektet går ut på å gjøre strekningen fra Kristiansand til Trondheim ferjefri. Det tar i dag 21 timer å kjøre denne strekningen. Uten de syv fergesambandene på strekningen, og med bedre veier mellom fjordkryssingene, kan man nesten halvere reisetiden til 11 timer. Avtalen om rammeavtalene ble vunnet i konkurranse mellom alle de store rådgivningselskapene i Norge, hvorav hele 18 tilbud kom inn.

God teamsammensetting og spisskompetanse

Multiconsult fikk tildelt rammeavtale på delkontraktene «Risikoanalyser», «RAMS», «Sikringsanalyser», «ROS-analyser», samt «CFD, brann- og eksplosjonsberegninger».

– I begrunnelsen kommer det frem at vi scoret høyt på riktig og spisset teamsammensetning, som vil medføre en svært god forventet leveransekvalitet. Gjennom disse rammeavtalene vil Multiconsult kunne bidra til å utarbeide gode og effektive løsninger som sikrer solid utforming av Ferjefri E39. Kontraktene bekrefter vår sterke kompetanse og kapasitet innen transport og infrastruktursektoren, et viktig område for Multiconsult, sier Melhus.

FORNYBAR ENERGI/20. juli 2018

Sporveien åpner for egen strøm ved verkstedene

Microgrid er en åpning mot en ny verden i energiforsyning, der en virksomhet helt eller delvis kan driftes på egenprodusert strøm. Masterstudent Christian Olsen Rendall har undersøkt lønnsomheten i dette ved en installering på Ryen verksted. Les hele saken

JERNBANE/19. juli 2018

Ber Jernbanedirektoratet vurdere forbedringsmuligheter for Kongsvingerbanen

– Kongsvingerbanen spiller en viktig rolle for mange ulike deler av jernbanen nordøst for Oslo. For titusenvis av reisende er den primært en kjærkommen pendlerstrekning for stor-Oslo. Samtidig er den en viktig kobling for jernbanen mellom Norge og Sverige, hvor vi har sett stor trafikkvekst på persontogene mellom Oslo og Stockholm. Også næringslivet setter pris på strekningen, siden godstogene mellom Sør-Norge og Nord-Norge kjører på denne banen på sin tur via Sverige. Denne mangfoldige suksessen gjør at kapasiteten på jernbanestrekningen er i ferd med å bli sprengt. Derfor starter vi nå arbeidet med å se på løsninger for hvordan Kongsvingerbanen kan utvikles for å løse fremtidens transportbehov enda bedre, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen. Les hele saken

BANE/17. juli 2018

Flere avganger og bedre mobildekning på Østfoldbanen

– Vi har full forståelse for pendlernes frustrasjon over overfylte tog på mange av avgangene på Østfoldbanen. Derfor har hele jernbanefamilien satt seg ned for å bedre situasjonen. Store investeringer i ny infrastruktur vil gi et betydelig forbedring i tilbudet om noen år, men vi igangsetter nå også tiltak som raskere vil bidra til å lette presset på lokaltogene og som gir et bedre tilbud i rushtiden, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen. Les hele saken

Til toppen