Norsk Stål har bidratt med 17.000 tonn ferdig armeringsstål.
Norsk Stål har bidratt med 17.000 tonn ferdig armeringsstål. (Foto: Norsk Stål)

Et gigantprosjekt under bygging

Den dobbeltsporede jernbanetraséen er et gigantprosjekt som er under bygging i Vestfold og Telemark nå.

Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Den største gevinsten med den nye jernbanetraséen er en reisetid redusert med 20 minutter. Fra Farriseidet (Larvik) til Porsgrunn bygges 22,5 km med dobbeltsporet jernbane, fordelt på syv tunneler og ti bruer med en samlet prislapp på 7,2 milliarder kroner (2016). Planen er at prosjektet skal være ferdig til høsten 2018.

Norsk Stål har bidratt med 17.000 tonn ferdig armeringsstål til det storstilte infrastrukturprosjektet.

Totalt har 3 av de 4 entreprisene i prosjektet (Skanska, Veidekke og Implenia) valgt Norsk Stål som sin leverandør.

Til toppen