Beste masteroppgave innen jernbane ved NTNU 2016

Beste masteroppgave innen jernbane ved NTNU 2016

Prisen for erfaringsbasert masteroppgave gikk i år til Øyvind Hunding Hofgaard, avdelingsleder i Rejlers divisjon Railconsult.

  • bane
Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Øyvind får prisen for oppgaven Life Cycle Cost (LCC) for ballastert jernbanespor. Veiledere har vært Elias Kassa fra NTNU og Alf Helge Løhren i Jernbaneverket. Oppgaven sto til karakteren A og han ble innstilt til prisen fra sine veiledere på NTNU.

- En utrolig prestasjon sier Nils-Petter Aspestrand, divisjonssjef i Rejlers. Dette har Øyvind prestert samtidig med egne kundeoppdrag, lederansvar for en stor gruppe medarbeidere og ikke minst et privatliv.

I juryens begrunnelse heter det: Øyvind har jobbet svært selvstendig og har gjennomgått et stort vitenskapelig materiale i arbeidet med oppgaven. Han har lagt ned mye tid og det er sjelden å se et slikt arbeid blant studenter som tar etter- og videreutdanning. Oppgaven gir et svært godt helhetsinntrykk, han har et godt tak på tema, gjør de rette avgrensningene og forsvarer dem godt. Øyvind har klare og tydelige konklusjoner og har gjort er grundig arbeid med modne, selvstendige og egne vurderinger. Han bruker erfaringsbakgrunnen godt.

Prisen ble overrakt av Bente Tangen, rådgiver utdanning, Kompetansesenteret på det som skulle være et vanlig prosjektmøte i InterCity prosjektet hvor Øyvind er innleid fra Rejlers.

TUNNEL/23. januar 2019

Verdens lengste og dypeste tunnel

– Dette blir verdens lengste og dypeste tunnel, og det tar nok en tid før denne rekorden blir slått også. Foreløpig er den budsjettert til 16,8 milliarder kroner, og den vil redusere reisetiden mellom Bergen og Stavanger med hele 40 minutter. Det er et formidabelt prosjekt vi snakker om. Les hele saken

Til toppen