Avinor kjører Cat på Flesland

Avinor kjører Cat på Flesland

Avinor Bergen Lufthavn Flesland har signert kontrakt med Pon Rental på 3 stk. hjullastere Cat 950M.

Motta nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur

Maskinene Avinor har signert på er den helt nye hjullasteren Cat 950M på 20 tonn. 950M er den minste av Cat’s mellomstore hjullastere. Nytt på 950M er at den er utstyrt med Cat’s unike spakstyring som gjør kjøring og håndtering av maskinene mye lettere enn ved bruk av ratt. Systemet har innbygget sikkerhet samt girskift og vendegir integrert i spaken som for øvrig følger maskinen sine bevegelser og gir fører en veldig god følelse med maskinen samtidig som ergonomi og komfort er helt i toppen.  Mye kraft og automatiske sperrer i begge aksler, lock up og ikke minst Steg IV motorer fra Cat uten behov for regenerering gjør maskinen optimal i snørydding der en ikke kan ta pause når det snør.

– Cat 950M er en svært solid maskin og helt riktig for jobben med vintervedlikeholdet av oppstillingsplassene for flyvemaskinene på Flesland Lufthavn, sier Arild Sundal. Sundal er fagansvarlig for plasstjeneste i Avinor Bergen.

Hjullasterne er leid av Pon Rental og utstyret med klappvinge på 6,7meter er fra Gjerstad. Avinor har signert en leiekontrakt som går over tre år, med opsjon på to år.

– Fleksibiliteten Pon Rental tilbyr oss var avgjørende for at vi valgte å signere med dem. Ikke bare er maskinene vi leier flunkende nye, men vi har også muligheten til å bytte de ut med en annen maskin hvis den skulle vise seg å være for stor eller for liten til jobben, sier Sundal.

Avdelingssjef Ove Langøy i Pon Rental er strålende fornøyd med kontraktinngåelsen med Avinor Bergen.

– Vi er veldig glade for å få Avinor Bergen Lufthavn Flesland som helt ny kunde i Pon Rental. Avinor er en stor aktør på markedet som vi i Pon Rental er stolte av å serve, og vi ser veldig frem til samarbeidet, sier Langøy.

Det er sjåfører fra Vassbakk & Stol som skal operere maskinene.

TUNNEL/23. januar 2019

Verdens lengste og dypeste tunnel

– Dette blir verdens lengste og dypeste tunnel, og det tar nok en tid før denne rekorden blir slått også. Foreløpig er den budsjettert til 16,8 milliarder kroner, og den vil redusere reisetiden mellom Bergen og Stavanger med hele 40 minutter. Det er et formidabelt prosjekt vi snakker om. Les hele saken

Til toppen