Email
Kopier link
Del med

Vi ser etter deg som har lyst til å bli en del av vårt OPS-miljø i divisjon Drift- og vedlikehold!

 

Vi søker medarbeider til spennende stilling med ansvar for kontraktsoppfølging av OPS-kontrakt i driftsfase!

OPS er vegutbygging i offentlig-privat-samarbeid (OPS) der et privat selskap har totalansvar for finansiering, planlegging, bygging og drift og vedlikehold i 20-25 år. Statens vegvesen inngår kontrakt med et OPS-selskap som tar ansvar for en samlet leveranse av alle oppgavene i hele perioden. To strekninger på Agder har utførelse gjennom OPS-modellen. Dette gjelder E18 Grimstad-Kristiansand og E39 Lyngdal-Flekkefjord.

Om stillingen

 

Stillingen er sentral i Statens vegvesen sin kontraktsoppfølging. Stillingen forutsetter ikke at man skal kunne alle fag i en slik oppfølging, men at man evner å skaffe seg oversikt, ta initiativ, prioritere og samarbeide for å kunne følge opp leveransene fra OPS-selskapet og tilhørende øvrige oppgaver.

Statens vegvesen er vegeier på OPS-strekningene, og noen av arbeidsoppgavene dine vil være relatert til dette. Dette skjer som oftest i tett samarbeid med OPS-selskapet og andre involverte i Statens vegvesen. Det kan også være aktuelt å bidra i oppfølgingen av andre OPS vegstrekninger i driftsfase.

Kontorsted vil være Arendal eller Kristiansand. For rette kandidat kan andre lokasjoner vurderes.

Videre vil dine arbeidsoppgaver bestå av:

  • Leveranseoppfølgingen av den totale leveransen, tilgjengelighet til vegen og kvalitet på det som leveres.
  • Kontakt og samhandling med OPS-selskapet
  • Arbeid med endrings/tilleggsbestillinger.
  • Oppfølging av HMS.
  • Ulike vegeiersaker.
  • Kontakt og samarbeid med øvrige deler av Statens vegvesen sin organisasjon.
  • Kontakt med andre offentlige eller private interessenter på strekningene.

Samlet spenner oppgavene i denne stillingen over et bredt felt. Du vil ha en allsidig hverdag, der mange interessante utfordringer og spørsmål må løses til gode for trafikantene og samfunnet.

Kompetansekrav

 

  • Relevant høyere utdanning fra universitet eller høgskole, minimum bachelornivå. For kandidater med sterk og allsidig praksis fra fagområdet og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes
  • Relevant erfaring knyttet til drift- og vedlikehold, bygging, elektro/automasjon eller lignende er ønskelig. Annen relevant erfaring vil også bli vurdert
  • Interesse for kontraktsoppfølging er viktig, og erfaring knyttet til dette er ønskelig
  • Førerkort klasse B

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hrdir.no/utdanning-fra-utlandet).

Vi vil også legge vekt på: 

  • At du arbeider strukturert og selvstendig
  • At du tar initiativ og er resultatorientert
  • Har nødvendige IT-ferdigheter
  • Stillingen forutsetter gode muntlige og skriftlige fremstillingsevner på norsk, og fortrolighet med bruk av muntlig og skriftlig engelsk.
  • Har gode samarbeidsevner, samt bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Personlige egenskaper og egnethet for stillingen.

Hvorfor skal du velge oss?

 

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

 

Kontakt seksjonssjef Olav Sveen på telefon 97413911 for en hyggelig prat.

Om arbeidsgiveren

Statens vegvesen leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.

Noe av det viktigste vi gjør for samfunnet og miljøet er å ta vare på det vegnettet vi allerede har. I divisjon Drift og vedlikehold har vi ansvaret for løpende helårlig drift av riksvegene, inkludert ferjer. Vi vedlikeholder og utvikler vegnettet, og planlegger og gjennomfører utbedringsprosjekter. Drift og vedlikehold har rundt 880 medarbeidere over hele landet, og en årlig omsetning på om lag 16 milliarder kroner.

Arbeidssted
Søknadsfrist
03.11.2024
Bransje
Stillingstype
Arbeidsgiver
Statens Vegvesen
Kontaktperson
Olav Sveen
Seksjonssjef
Telefon
+47 974 13 911
Send søknad

Flere Stillinger