Seksjonssjef - Brukertjenester nord

Email
Kopier link
Del med

Vi ser etter deg som synes ledelse er et spennende fag, og som ønsker å skape en trivelig arbeidsplass i en kundeorientert arbeidshverdag. Du motiveres av viktige samfunnsoppgaver, og må være villig til å delta i fellesskapet for å nå etatens 0-visjon når det gjelder drepte og hardt skadde i trafikken.

Trafikant- og kjøretøydivisjonen bidrar aktivt for å redusere antall drepte og hardt skadde i trafikken gjennom blant annet målrettet kontrollaktivitet rettet mot trafikanter, kjøretøy og firmaer, for å ivareta trafikksikkerheten og å sikre like konkurransevilkår i transportbransjen.

Brukertjenester har ansvar for operative oppgaver, kundebetjening og førstelinjebehandling av saker innenfor trafikant- og kjøretøyfeltet. Brukertjenester nord er en seksjon med ca. 50 medarbeidere fordelt på 20 trafikkstasjoner.

Avdelingen er i endring da stadig flere tjenester nå er digitale. Dette innebærer at hverdagen vår hele tiden er i endring. Vi har derfor behov for en leder som vi være med å utvikle vår avdeling videre i tråd med dette. Kontorsted vil være Tromsø, Bodø eller Alta.

Ansvar og arbeidsoppgaver

  • Stillingen innebærer personalansvar, samt økonomi og resultatansvar for Brukertjenester nord.
  • Ledelse og utvikling av seksjonen med fokus på faglig kvalitet og godt arbeidsmiljø
  • Du vil inngå i ledergruppen til avdelingsdirektør, og medvirke i utvikling og ledelse av avdelingen Brukertjenester.

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant utdanning fra universitet eller høgskole, min. tre år. Omfattende og relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning.
  • Du er en erfaren leder, med løsningsorientert tilnærming og kan vise til god gjennomføringsevne.
  • Du er en pådriver for digital utvikling og får med deg dine ansatte på denne reisen.
  • Du er tydelig, inkluderende og har en tillitsbasert lederstil

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR.

I tillegg til faglige kvalifikasjoner, leter vi også etter riktige egenskaper, holdninger og motivasjon. Til denne lederstillingen er vi på utkikk etter blant annet disse egenskapene:

  • Du er en samlende leder, med evne til å utvikle og motivere dine ledere og medarbeidere
  • Du er en selvstendig leder som evner å ta (og stå i) beslutninger, men samtidig spiller på lag
  • Du har god forståelse for operative utfordringer. Det er en fordel om du har erfaring med fjernledelse
  • Du er analytisk - du ser det store bildet og forstår sammenhengene
  • Du tenker strategisk og langsiktig, og oppnår resultater sammen med dine ledere og medarbeidere.
  • Du er strukturert og har god skriftlig og muntlig framstillingsevne

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt imot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • utfordrende oppgaver og mulighet til å utvikle et spennende fagmiljø
  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Kontakt leder Lill Tove Amundsen, tlf. 90690409

OBS: Siste frist for å søke er søndag 20. oktober. Dato som vises her å Finn, 21. oktober, er "til-dato", det er altså ikke mulig å søke etter 20. oktober.

Om arbeidsgiveren

Statens vegvesen leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle. Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.

Arbeidssted
Søknadsfrist
21.10.2024
Bransje
Stillingstype
Arbeidsgiver
Statens Vegvesen
Kontaktperson
Lill Tove Amundsen
Avdelingsdirektør
Telefon
90 69 04 09
Send søknad

Flere Stillinger