Norconsult Informasjonssystemer AS og Norconsult Astando AB, som leverer både programvare og tjenester innen eiendom og infrastruktur til kunder i 29 land, endrer 17. april navn og blir til Norconsult Digital.
Selskapet får ny grafisk profil, strategien for merkevarebygging er lagt, den etablerte produktmerkevaren ISY har fått ny logo og ny webside lanseres 17. april.
Tydelig merkevarestrategi
– Navnet Norconsult Informasjonssystemer har tjent oss godt i over 20 år, men både verden endrer seg og vi endrer oss. Tiden er moden for et navn som representerer hvem vi er og hva vi skal bli, et ledende nordisk IT-selskap i vår bransje, sier Kathrine Duun Moen, konserndirektør for Norconsult Digital.
For én måned siden ble alle medarbeidere i Norconsult Digital invitert til kick-off der kulturbygging og intern lansering av Norconsult Digital sto på agendaen. Deltakerne fikk da se den nye grafiske profilen i bruk og tilbakemeldingene var gode.
– Nå skjer det veldig mye hos oss. En tydelig merkevarestrategi og en dynamisk organisasjonsstruktur vil øke vår konkurransekraft, sier Duun Moen.
45 000 brukere
Fagkompetanse fra eiendoms- og infrastrukturbransjen er ett av Norconsult Digitals store fortrinn. Selskapet har samlet en rekke programvareløsninger under merkenavnet ISY, en produktportefølje med godt over 3 000 kunder og rundt 45 000 brukere i Norden.
Norconsult Digital har i tillegg betydelig virksomhet knyttet til leveranser av konsulenttjenester, spesielt innen datadrevet innovasjon, IT-sikkerhet, systemutvikling, integrasjoner, forvaltning, prosjektledelse, samt design og brukeropplevelse.
Norconsult Digital er et datterselskap av Norconsult, Norges største og et av Nordens ledende rådgivningsselskaper med 5 600 medarbeidere.